„Ma ei saa uusi tellimusi vastu võtta, sest tootmises on 25 ametikohta pidevalt täitmata.“ „Konkurent ostis mu parima töötaja üle.“ „Klienditeenindajate puuduse tõttu jääb meil mõnikord pood suletuks.“ „Head töötajat ei leia ka suure raha eest.“ Need on vaid mõned nopped hiljutistest pealkirjadest meedias.
Kuidas aga tööandja maine sellesse konteksti sobitub? Tööandja maine kujundamine ei ole enam miski, mis on nice-to-have-valdkond, millega tegeleda siis, kui teiste strateegiliste tegevuste kõrvalt aega üle jääb. Tegemist on hädavajaliku osaga ettevõtte äristrateegiast. Mis juhtub tööjõukuluga, kui see osa äristrateegiast on hästi läbi mõeldud? Ettevõtted, kellel on tööandjana hea maine nii oma olemasolevate töötajate kui ka võimalike tulevaste töötajate silmis, saavad nautida olukorda, kus nende tööjõukulu kasvab märksa aeglasemalt kui ülejäänud turul.