Sageli eeldatakse koolitust tellides, et see lahendab organisatsioonis kõik probleemid ja pärast koolitusel käimist täidavad töötajad innustunult organisatsiooni eesmärke. Paljude koolitajate praktika näitab aga vastupidist. Ühekordne koolitus tekitab üsna tihti lühiajalise motivatsioonilaengu, kuid see vaibub varsti ja kõik vajub vanasse rutiini tagasi.

- Terapeut ja koolitaja Gerda Urva arutleb koolituse kasulikkuse üle
Kujutage ette, et inimene on 10 aastat toitunud ühekülgselt, liikunud iga päev ainult koduuksest autoni, autost kontorisse ja õhtul tagasi. Tema keha on sellise rütmiga kohanenud, ilmselt kogunud endale ümber mõningase polsterduse, pikemate vahemaade käimisel hakkab hingeldamise või jõuetusega treenimatusest märku andma ja tunneb üha enam rahuldust tugitoolis mõnulemisest või televiisori ees lösutamisest, mitte Eestimaa heitliku ilmaga õues liikumisest. Kui sellele inimesele nüüd öeldaks, et elustiili muutmata ähvardab teda mõne aja pärast tõsine terviserike, annaks ta endale suure tõenäosusega lubaduse oma elu muuta. Ehk hakkaks ta tervislikumalt toituma ja rohkem liikuma. Võib-olla liituks mõne spordiklubiga või palkaks toitumisnõustaja. Septembri alguses on spordiklubid uusi trennihuvilisi täis ning personaaltreenerite ja toitumisnõustajate juurde on keeruline pääseda, ent novembri lõpuks on uute innukate tervisesportlaste õhin raugenud. Tulemused pole kohe näha ning loobuma peab paljust, mis oli varem elu lahutamatu osa, seega on palju lihtsam käega lüüa.
Seotud lood
Tasemeõppes või täiendkoolitusel osalemiseks nii Eestis kui ka välisriigis on töötajal ja ametnikul õigus saada õppepuhkust.
Tööandja ja töötaja on tavaliselt huvitatud sellest, et töötaja osaleks koolitustel ning omandaks süvateadmisi ja lisaoskusi. Paratamatult tuleb selleks aeg-ajalt töölt puududa, kuid arvestama peab ka tööandja huvide ja kehtestatud regulatsioonidega.
Enam kui 15aastase kogemusega meeskonnakoolitaja Anneli Kikkas selgitab, milliseid küsimusi tuleks endalt küsida, enne kui hakata oma meeskonnale koolitust planeerima.
Konkurentsivõime tõstmiseks saadavad tööandjad üha enam oma töötajaid täiendkoolitustele või ümberõppesse. Uusi teadmisi on võimalik rakendada ettevõtte huvides ja töötaja tunneb end tänu täiendkoolitusele väärtuslikuma lisana ettevõttele.