Autor: Palgauudised.ee • 12. detsember 2020

Kas tead kõige uuemaid liikumissoovitusi?

Maailma Terviseorganisatsioon avaldas hiljuti uued liikumissoovitused. Siin on kuus soovitust, mida tasub edaspidi järgida.

Autor: Pixabay

1. Kehaline aktiivsus on hea südamele, kehale ja vaimule. Regulaarne kehaline aktiivsus aitab ennetada ja toime tulla südamehaiguse, II tüüpi diabeedi ja vähiga. Kehaline aktiivsus vähendab depressiooni ja ärevuse sümptomeid ning toetab mõtlemist, õppimist ja üldist heaolu.

2. Kas või natuke liikuda on parem kui üldse mitte. Ja mida rohkem liikuda, seda parem. Tervise ja heaolu jaoks soovitab Maailma Terviseorganisatsioon 150–300 minutit mõõdukat (või 75–150 minutit intensiivset) kehalist aktiivsust nädalas kõigile täiskasvanutele ning 60 minutit mõõdukat kehalist aktiivsust päevas lastele ja teismelistele.

3. Iga kehaline aktiivsus loeb. Kehalist aktiivsust saab pakkuda nii töö, vaba aeg, transport (kõnd, rattasõit jne) kui ka kodutööd.

4. Jõutreening on kõigile kasulik. Vanemaealised peaksid lisama kehalised tegevused, mis arendavad tasakaalu, koordinatsiooni ja lihasjõudu, et ennetada kukkumisi ja parandada tervist.

5. Istuv eluviis on ebatervislik. See võib tõsta südamehaiguse, vähi ja II tüüpi diabeedi riski. Istumisaja vähendamine ja liikumisaja suurendamine on tervisele hea.

6. Kõik võidavad kehalise aktiivsuse suurendamist ja istumisaja vähendamisest, sealhulgas rasedad ja äsja sünnitanud naised ning krooniliste haigustega või puuetega inimesed.

Allikas: tööfüsioeraapia.ee

Jaga lugu
Palgauudised.ee toetajad:
Mare TimianPalgauudised.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoPalgauudiste toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanPalgauudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700