Sel nädalal lõppenud üle-eestilises "Kiida Tööandjat" kampaanias kiitsid inimesed kolme nädala vältel kokku 107 ettevõtet ja organisatsiooni. Seejuures võitis veebihääletuse Äripäev.
- Üks enim kiitust saanud tööandjatest oli ka Äripäev. Foto: Andras Kralla
Enim toodi rahulolu põhjustena välja tööandja innovaatilist ja ettevõtlikku meelt. Kiituste arvuga jõudsid edetabeli tippu kolm tööandjat: Äripäev (63), Magnetic MRO (54) ja Saku Õlletehas (43). Avalikust sektorist kogus enim kiitusi Paikuse Kool Pärnumaalt.
Konkursi eestvedaja Anu-Mall Naarits ütles pressiteates, et aasta-aastalt muutub vähehaaval ka see, mida töötajad oma töökohas hindavad, väärtustavad, mille eest kiidavad. Näiteks sel aastal teatas üle 20% kiitjatest, et neile meeldib tööandja innovaatilisus, samas aga vaid 0,6% kiitjatest tõi prioriteetse rahulolu põhjusena esile kõrge palga, märkis Naarits.
Naaritsa sõnul on see tendents tervitatav ennekõike seetõttu, et üha rohkem on tööturg liikunud pehmete väärtuste tähtsuse tajumise ja pakkumise poole, eelmaldudes "maksame lihtsalt üle" klišeest. "Palgad tõusevad ju kogu aeg, kuid nende osakaal töötaja rahulolust väheneb päev päevalt, tehes ruumi headele suhetele, innovaatilisusele, paindlikele töötingimustele ja võimalusele teostada midagi suurt ja olulist."
Äripäevas naerdakse rohkem
Enim kiitusi kogunud Äripäeva peadirektori asetäitja Toomas Truuverk lausus, et töötajate nii aktiivne osalemine kiituste kampaanias oli ootamatu. Ta möönis, et Äripäev on palju aastaid teadlikult panustanud sellise töökeskkonna loomisesse, kus iga töötaja kogeks, et tema mõtted ja initsiatiiv on väärtuslikud ja oodatud. Seda eesmärki täidab ka mõne aasta eest valminud avatud kontor Lutheri kvartalis, kus kõik ligi 200st täisajaga töötajast saavad teineteisega samal tasapinnal vabalt suhelda.
Truuverki hinnangul on uued töötajad muu hulgas täheldanud, et Äripäevas naeravad inimesed rohkem kui teistes toimetustes. "Mulle meeldib isegi rohkem ingliskeelne sõna "fun", sest just sellist keskkonda oleme ka parimates soovides ette kujutanud ja selle poole püüelnud." Truuverki sõnul pole see aga kaugeltki kõik. "Paari tubli peronalitöötaja eestvedamisel võtsime juba mitme aasta eest ette teekonna peresõbraliku ettevõtte kuldmärgi saamiseks ning selle ka saavutasime," selgitas ta. "See polnud aga tegevus mitte niivõrd märgi enda pärast, vaid sisuline areng, mille käigus muutsime sisekommunikatsiooni veelgi tihedamaks ja töötajate huvidega arvestavamaks."
Magnetic MRO motiveerib põneva rahvusevahelise karjääriga
Kiituste edetabelis teisele kohale platseerunud lennuohutuse eest vastutava 510 töötajaga Magnetic MRO personalijuhi Ene Krinpuse sõnul tuli nii hulgaline kiitmiste arv ka neile üllatusena. Ta märkis, et kuna lennuohutus on väga tõsine ala, kus vastutatakse otseselt inimeste elude eest, siis on töötajatele seatavad nõudmised nende ettevõttes ülikõrged, vastavalt pakutakse ka kõrgemat palka.
Kuid peamise rahulolu tekitava motivaatorina nimetas Krinpus siiski rakendust inimeste missioonitundele ja võimalust põnevaks rahvusvaheliseks lennundusalaseks karjääriks. Krinpus rääkis, et neil ei ole pinksilaudu ega kolmepäevaseid suvepäevi, aga seevastu saab areneda näiteks uusi lennukitüüpe tundma õppides ja teistesse riikidesse tööle minnes. "Näiteks eelmisel aastal ostsime Hollandis lennuhooldusettevõtte ja seal hooldame ka suuri lennukeid. Töötajate palkamisel eelistame alati inimesi oma grupi seest, sest konkurents inseneridele on rahvusvahelises lennunduses väga tihe."
Paikuse Põhikool usub huumori tähtsusesse
50 õpetajaga ja ligi 600 õpilasega Paikuse Kool kogus enim kiitusi avalikus sektoris. Kooli õppejuhi Angela Taggo sõnul on neil keeruline täpselt hinnata, mida on kool teinud nii hästi, et töötajad kooli selle eest avalikult kiita soovisid. Küll kahtlustas ta väga head digiõppe taset, edukat distantsõpet ning üleüldist sooja meeskonnavaimu. Muu hulgas on Paikuse Kooli õpetajad aktiivsed ka kooliväliselt, lüües kaasa õpetajate laulukooris, tantsurühmas ja keelpilliansamblis. "Ja huumor on peamine, see saadab meid igal pool," märkis Taggo.
"Kiida Tööandjat" kampaania viidi tänavu läbi juba kaheksandat aastat. See on ühtlasi esimene etapp iga-aastasele Unistuste Tööandja valimisele. Organisatsioonid, kes inspireerituna töötajate kiitustest soovivad edasi Unistuste Tööandjaks kandideerida, peavad konkursi züriile edastama põhjaliku kirjelduse oma personalipoliitikast ning võimaldama töötajate seas läbi viia anonüümse küsitluse.
Unistuste Tööandja 2021 kuulatatakse välja 2021 veebruaris samanimelisel üle-eestilisel personalikonverentsil.
Varasematel aastatel on selle tiitliga pärjatud Sisekaitseakadeemia, LHV Pank AS, SA Teaduskeskus AHHAA, Ericsson Eesti AS, Pipedrive OÜ, Päästeamet ning eelmisel aastal ka Elisa Eesti AS.
Unistuste Tööandja konkurssi viib läbi Marketingi Instituut koostöös CVKeskus.ee ja tunnustatud Eesti personalijuhtidega.