Käesoleva aasta veebruaris otsustas Briti ülemkohus, et populaarse taksoteenuseplatvormi Uberi autojuhid, kelle on teenusevahendaja senini ristinud “iseseisvateks lepinguvõtjateks”, tuleb siiski arvata töötajate hulka. Sellest tulenevalt on ettevõte briti haru kohustatud tagama oma 65 000 autojuhile elementaarsed tööhüved nagu palgaline puhkus, miinimumpalk ning ravikindlustus. Noored Sotsiaaldemokraadid leiavad, et ka Eestis oleks viimane aeg pakkuda platvormi-, sh takso- ja kullerteenustepakkujate Uberi ja Bolti töötajatele korralik õiguslik kaitse.
Tallinna Tehnikaülikooli poolt läbiviidud uuringu tulemused on näidanud, et Eesti platvormitöötajad on krooniliselt ületöötatud, alatasustatud ning jäetud ilma igasugusest tööalasest turvatundest. Ametiühingute Keskliidu hinnangul on nad sotsiaalsete tagatiste osas kõige kehvemas seisus töötajad. Lünk seadusandluses, mis võimaldab teenuseplatvormidel registreerida end teenusevahendajatena, mitte tööandjatena, lubab neil käsitleda ka oma töötajaid kui vaid lepingut omavaid mikroettevõtjaid. Taoline käsitlus vabastab need platvormid kohustusest tagada oma autojuhtide, kulleritele ning teistele töötajatele sotsiaalsed garantiid, mis igas teises majandussektoris on tänapäeval iseenesest mõistetavad.