Autor: Mailiis Ploomann • 29. aprill 2022
Töötasu – nõudlus, pakkumine ja normaalne turumajandus
Tööandja poolt vaadates on töötaja alati ressurss, ükskõik kui kaunite sõnadega ettevõtte teda tutvustuses või juhtimiskoolitustel ka ei nimetaks. Ettevõte ehk tööandja ostab seda ressurssi tööturult ning loodab võimalikult mõistliku kuluga maksimaalselt hea töötaja saada. See on normaalne äriline mõtlemine ning kogu ettevõtluse alustala. Ühegi toimiva ettevõtte eesmärk ei saa lihtsalt olla inimestele töö pakkumine. Avaliku sektori poolt loodud sotsiaalsed töökohad tuleb siin muidugi väga suure erandina kõrvale jätta.
Elisa erakliendiüksuse juht Mailiis Ploomann
Foto: VIDEAL
Turg oma olemuselt ja turul kauplemine on aga kahepoolne tehing, seega on tegelikkuses kauplejad ka töövõtjad ehk töötajad. Nemad müüvad 40 tundi igast oma nädalast võimalikult kõrge hinnaga, maksimaalset rahuldust pakkuva sisuga töö eest. Arvestades, et 40 tundi nädalas on veerand kogu inimese elust, tasub sellesse tehingusse suhtuda täie tõsidusega. Mõlemapoolselt.